اولین همایش بینالمللی و سومین همایش ملی پیشرانه دریایی- محورهای تخصصی
محورهای همایش
حذف تصاویر و رنگها
| تاریخ ارسال: 1401/1/21 |
محرکه اصلی
طراحی و توسعه موتورهای درونسوز کم سرعت، سرعت متوسط، سرعت بالا
طراحی و توسعه انواع پیشرانههای دریایی توربینی
مهندسی محصول، ارتقاء توان و تغییر کاربری
آلایندگی، استانداردهای زیست محیطی، تجهیزات و فناوریهای پسپالایش
سیستم های پاشش سوخت در موتورهای بنزینی، دیزلی و گازسوز
سیستمهای تبادل گاز (مدیریت هوا و دود و سامانههای پرخورانی، توربوشارژرهای هوشمند)
روانکاری و اصطکاک
خنککاری
توسعه احتراق در موتور (اعم از فرآیندهای احتراقی رایج و جدید شامل
GDI
،
RCCI
،
HCCI
،
SPCCI
)
طراحی مکانیکی در موتور
ارتعاشات
انتقال قدرت
ارتعاشات پیچشی
استحکام و خستگی محورهای انتقال قدرت
طراحی، ساخت و روانکاری انواع یاتاقان های لغزشی (شعاعی و محوری)
بازدهی اجزای مختلف سامانه انتقال قدرت
استحکام وکارایی کوپلینگها
روتور دینامیک
طراحی و ساخت گیربکسها
طراحی و ساخت مبدل گشتاور
پیش برندهها
تحقیقات کاربردی در حوزه پیشبرندههای دریایی
طراحی پروانه (
SPP
،
FPP
،
CPP
)
طراحی و تحلیل پروانههای بدون نویز
تحلیل دینامیکی و شبیهسازی جریان حول پروانه (هیدروالاستیک، هیدرواستاتیک)
سیستمهای رانش نوین
راندمان و کیفیت دینامیکی سیستمهای رانش و پیشبرنده
کاویتاسیون و سوپرکاویتاسیون
الزامات آزمون پروانهها و ایمپلرها
تحلیل سازهای و ارتعاشات پیشبرندهها
پایش، نگهداری و بهرهبرداری
پایش توان و گشتاور تولیدی ماشین آلات
پایش عملکرد، بازدهی و کارآیی موتور و سیستم رانش
پایش ارتعاشات ماشین آلات
عیب یابی ماشین آلات
تجارب صنعتی و استانداردهای مرتبط با تعمیرات و نگهداری پیشرانههای دریایی
مواد، متالورژی و ساخت
مهندسی معکوس و تغییر کاربری
بررسی کاربردهای مواد ویژه و فرآیندهای تولید در محرکه اصلی
نگهداری، پوششها و خوردگی
انواع فناوریهای ساخت (فورج، ریخته گری، ماشینکاری و ...)
فناوری ساخت و کنترل چرخدندهها (مخروطی، کاوکس، اسپیروئیدی، بولوئیدی و ...)
بومیسازی روشهای تولید سریع
دانش فنی تولید روغن موتور با قابلیت کاربرد همزمان در موتور و گیربکس
دانش فنی طراحی و ساخت شفتهای پیش
تنیده
فناوری ساخت و تست صفحات اصطکاکی
طراحی، ساخت و آزمون کوپلینگ انعطافپذیر
طراحی، ساخت و آزمون هارمونیک درایوها
طراحی، ساخت و آزمون سیکلو درایو ها
طراحی، ساخت و آزمون سیستم سینکرونایزر
تدوین الزامات شکست پروژههای موتوری
فناوری ساخت رینگ پیستون موتور دیزل
پوششهای مقاوم به سایش در دمای بالا و دارای اصطکاک کم
دانش فنی و ساخت فیلترهای روغن
طراحی و ساخت آببندهای دینامیکی
کنترل، برق و الکترونیک
سامانه های کنترل هوشمند و پایش وضعیت
سامانه های کنترل موتور احتراقی
سامانه های کنترل قوای محرکه نوین نظیر موتور الکتریکی، پیل سوختی و ...
سامانه های کنترلی مبتنی بر هوش مصنوعی و یادگیری ماشین
سامانه های هوشمند نظیر
ناوگان هوشمند، همکار و متصل (
connected
)
سامانه های
کنترل و
پایداری کشتی های سطحی و زیر سطحی
موقعیت یابی و ارتباطات
مقابله با روشهای تخریب نظیر جمینگ و
EMI
سازگاری الکترومغناطیسی (
EMC
)
تشعشات، آنتن، رادار
روشهای آزمون و استانداردها
سیستم های مکاترونیک
حسگرها و عملگرها
پیشرانه های برقی و قوای محرکه نوین
باتریها
موتورهای الکتریکی
پیل سوختی
موتورهای احتراقی هیدروژنی
مدیریت حرارتی در انواع قوای محرکه نوین (برقی، پیل سوختی، هیدروژنی و ...)
چرخه عمر
در باتری و
موتورهای الکتریکی
خنک کاری موتور الکتریکی
فرایند ساخت موتورهای الکتریکی
فرایند کاهش ارتعاشات در موتور الکتریکی
جایگاه و نقش پیشرانههای دریایی در پیشرفت و بهرهوری
تدوین راهبرد سوخت و قوای محرکه دریایی (مطابق با سیاستهای اقتصاد مقاومتی، ملاحظات زیست محیطی، اسناد بالادستی و راهبردهای جهانی)
جایگاه سیستم رانش در بهره وری ناوگان دریایی کشور
نقش سیستم رانش در افزایش توان عملیاتی ناوگان تجاری و خدماتی
نقش سیستم رانش در افزایش توان عملیاتی ناوگان دفاعی
استانداردهای جدید برای بهره وری سیستم های رانش
نقشه راه دستیابی به توان داخلی در طراحی و ساخت پیشرانه های دریایی
سیستم رانش مناسب جهت توسعه محیط زیست دریایی پایدار
بررسی علل ضعف در ساخت موتور با وجود مجموعه های فراوان طراحی موتور و همچنین معضلات بهره برداری موتور
نحوه بهرهبرداری مناسب از نتایج همایش در صنعت
نشانی مطلب در وبگاه اولین همایش بینالمللی و سومین همایش ملی پیشرانه دریایی:
http://mpc2022.iust.ac.ir/find-1.53.15.fa.html
برگشت به اصل مطلب