موضوعات مربوط به صنایع دانش بنیان
| تاریخ ارسال: 1401/9/15 |
ردیف | گستره/حوزه | فهرست موضوعات قابل حل با کمک صنایع دانش بنیان |
۱ | آلیاژ و مواد (ساخت و تولید) | فناوری فورج میل لنگ نیمه سنگین و سنگین |
۲ | فناوری ساخت رینگ پیستون موتور دیزل | |
۳ | فناوری ریخته گری مقاطع نازک آلومینیومی | |
۴ | فناوری ساخت و کنترل چرخ دنده های مخروطی مارپیچ | |
۵ | فناوری ریخته گری و ماشینکاری پوسته گیربکس های منیزیمی | |
۶ | بومی سازی روش های تولید سریع در پروژه های موتوری | |
۷ | دانش فنی تولید روغن موتور با قابلیت کاربرد همزمان در موتور و گیربکس | |
۸ | دانش فنی طراحی و ساخت شفت های پیش تنیده | |
۹ | فناوری ساخت و تست صفحات اصطکاکی | |
۱۰ | ساخت و تست کوپلینگ انعطاف پذیر | |
۱۱ | ساخت و کنترل چرخ دنده های کاوکس، اسپیروئیدی و بولوئیدی | |
۱۲ | طراحی ، ساخت و تست هارمونیک درایو ها | |
۱۳ | طراحی ، ساخت و تست سیکلو درایو ها | |
۱۴ | طراحی سیستم سینکرونایزر | |
۱۵ | پیاده سازی الزامات خوردگی در قطعات موتور در اتمسفر دریایی | |
۱۶ | تدوین الزامات شکست پروژه های موتوری | |
۱۷ | طراحی و ساخت سیستم انتقال قدرت موتور دیزل | |
۱۸ | دانش فنی طراحی صفحات فلزی مقاوم به سایش (گیربکس و موتور دیزل) | |
۱۹ | طراحی و ساخت شاتون و سر سیلندر موتور دیزل | |
۲۰ | دانش فنی طراحی موتورهای هوایی، توربوفن و توربوجت | |
۲۱ | دانش فنی، طراحی و ساخت موتورهای RCCI (کاهش دمای محفظه احتراق و آلایندهها به وسیله پاشش مستقیم فشار بالای سوخت با واکنش پذیری بالا و پاشش چند نقطهای غیرمستقیم فشار پایین سوخت با واکنش پذیری کم) | |
۲۲ | طراحی و ساخت دیزل ژنراتور | |
۲۳ | کنترل | فناوری کنترل رینگ پیستون موتور دیزل |
۲۴ | دانش فنی و اکتساب فناوری زیرسامانه کنترل موتورکارکرد همزمان- FADEC | |
۲۵ | تدوین روش های آزمون موتور در حالت شتابدار و گذرا | |
۲۶ | دانش فنی و بهینه سازی مپ ECU موتور دیزل | |
۲۷ | الکترومکانیک | طراحی ، ساخت و تست کلاچ های مغناطیسی |
۲۸ | دانش فنی و ساخت کویل دوبل دارای دو تحریک همزمان | |
۲۹ | سیالات | طراحی و ساخت مبدل گشتاور |
۳۰ | بر هم کنش سیال و سازه | امکانسنجی استفاده از پروانه های با قابلیت تنظیم spp (قابل ذکر است که پره های جداشدنی از هاب و قابل تنظیم قبل از حرکت-کنترل هیدرولیکی مد نظر نمی باشد) |
۳۱ | برسی و تهیه مدل عملکردی موتور در حالت کاهش شدید فشار هوای ورودی و جبران پرخوران بطور همزمان | |
۳۲ | برسی رانش زیستی دور برد ( ضریب اختف بالا ) ( امکان سنجی ارائه ایده و طرح مفهومی جهت حصول فناوری در حوزه سیستم رانش دریایی که دارای برد بسیار بالا بوده ، انرژی از منابع طبیعی مانند جریان های دریا ، تجزیه مواد دریا ، خورشید ، موج ... و در مسیر تامین شده و نیز نوع رانش شبیه حرکت موجودات دریایی باشد مانند یال زدن یا قوس و صعود داشتن و ... جهت اختفاء) | |
۳۳ | ارتعاشات و آکوستیک | دانش فنی طراحی پروانه های بی صدا (noiseless propeller) |
دفعات مشاهده: 291 بار | دفعات چاپ: 59 بار | دفعات ارسال به دیگران: 0 بار |
0 نظر