محورهای همایش
| تاریخ ارسال: 1401/1/21 |
- محرکه اصلی
- طراحی و توسعه موتورهای درونسوز کم سرعت، سرعت متوسط، سرعت بالا
- طراحی و توسعه انواع پیشرانههای دریایی توربینی
- مهندسی محصول، ارتقاء توان و تغییر کاربری
- آلایندگی، استانداردهای زیست محیطی، تجهیزات و فناوریهای پسپالایش
- سیستم های پاشش سوخت در موتورهای بنزینی، دیزلی و گازسوز
- سیستمهای تبادل گاز (مدیریت هوا و دود و سامانههای پرخورانی، توربوشارژرهای هوشمند)
- روانکاری و اصطکاک
- خنککاری
- توسعه احتراق در موتور (اعم از فرآیندهای احتراقی رایج و جدید شامل GDI، RCCI، HCCI، SPCCI)
- طراحی مکانیکی در موتور
- ارتعاشات
- انتقال قدرت
- ارتعاشات پیچشی
- استحکام و خستگی محورهای انتقال قدرت
- طراحی، ساخت و روانکاری انواع یاتاقان های لغزشی (شعاعی و محوری)
- بازدهی اجزای مختلف سامانه انتقال قدرت
- استحکام وکارایی کوپلینگها
- روتور دینامیک
- طراحی و ساخت گیربکسها
- طراحی و ساخت مبدل گشتاور
- پیش برندهها
- تحقیقات کاربردی در حوزه پیشبرندههای دریایی
- طراحی پروانه (SPP، FPP، CPP)
- طراحی و تحلیل پروانههای بدون نویز
- تحلیل دینامیکی و شبیهسازی جریان حول پروانه (هیدروالاستیک، هیدرواستاتیک)
- سیستمهای رانش نوین
- راندمان و کیفیت دینامیکی سیستمهای رانش و پیشبرنده
- کاویتاسیون و سوپرکاویتاسیون
- الزامات آزمون پروانهها و ایمپلرها
- تحلیل سازهای و ارتعاشات پیشبرندهها
- پایش، نگهداری و بهرهبرداری
- پایش توان و گشتاور تولیدی ماشین آلات
- پایش عملکرد، بازدهی و کارآیی موتور و سیستم رانش
- پایش ارتعاشات ماشین آلات
- عیب یابی ماشین آلات
- تجارب صنعتی و استانداردهای مرتبط با تعمیرات و نگهداری پیشرانههای دریایی
- مواد، متالورژی و ساخت
- مهندسی معکوس و تغییر کاربری
- بررسی کاربردهای مواد ویژه و فرآیندهای تولید در محرکه اصلی
- نگهداری، پوششها و خوردگی
- انواع فناوریهای ساخت (فورج، ریخته گری، ماشینکاری و ...)
- فناوری ساخت و کنترل چرخدندهها (مخروطی، کاوکس، اسپیروئیدی، بولوئیدی و ...)
- بومیسازی روشهای تولید سریع
- دانش فنی تولید روغن موتور با قابلیت کاربرد همزمان در موتور و گیربکس
- دانش فنی طراحی و ساخت شفتهای پیشتنیده
- فناوری ساخت و تست صفحات اصطکاکی
- طراحی، ساخت و آزمون کوپلینگ انعطافپذیر
- طراحی، ساخت و آزمون هارمونیک درایوها
- طراحی، ساخت و آزمون سیکلو درایو ها
- طراحی، ساخت و آزمون سیستم سینکرونایزر
- تدوین الزامات شکست پروژههای موتوری
- فناوری ساخت رینگ پیستون موتور دیزل
- پوششهای مقاوم به سایش در دمای بالا و دارای اصطکاک کم
- دانش فنی و ساخت فیلترهای روغن
- طراحی و ساخت آببندهای دینامیکی
- کنترل، برق و الکترونیک
- سامانه های کنترل هوشمند و پایش وضعیت
- سامانه های کنترل موتور احتراقی
- سامانه های کنترل قوای محرکه نوین نظیر موتور الکتریکی، پیل سوختی و ...
- سامانه های کنترلی مبتنی بر هوش مصنوعی و یادگیری ماشین
- سامانه های هوشمند نظیر ناوگان هوشمند، همکار و متصل (connected)
- سامانه های کنترل و پایداری کشتی های سطحی و زیر سطحی
- موقعیت یابی و ارتباطات
- مقابله با روشهای تخریب نظیر جمینگ و EMI
- سازگاری الکترومغناطیسی (EMC)
- تشعشات، آنتن، رادار
- روشهای آزمون و استانداردها
- سیستم های مکاترونیک
- حسگرها و عملگرها
- پیشرانه های برقی و قوای محرکه نوین
- باتریها
- موتورهای الکتریکی
- پیل سوختی
- موتورهای احتراقی هیدروژنی
- مدیریت حرارتی در انواع قوای محرکه نوین (برقی، پیل سوختی، هیدروژنی و ...)
- چرخه عمر در باتری و موتورهای الکتریکی
- خنک کاری موتور الکتریکی
- فرایند ساخت موتورهای الکتریکی
- فرایند کاهش ارتعاشات در موتور الکتریکی
- جایگاه و نقش پیشرانههای دریایی در پیشرفت و بهرهوری
- تدوین راهبرد سوخت و قوای محرکه دریایی (مطابق با سیاستهای اقتصاد مقاومتی، ملاحظات زیست محیطی، اسناد بالادستی و راهبردهای جهانی)
- جایگاه سیستم رانش در بهره وری ناوگان دریایی کشور
- نقش سیستم رانش در افزایش توان عملیاتی ناوگان تجاری و خدماتی
- نقش سیستم رانش در افزایش توان عملیاتی ناوگان دفاعی
- استانداردهای جدید برای بهره وری سیستم های رانش
- نقشه راه دستیابی به توان داخلی در طراحی و ساخت پیشرانه های دریایی
- سیستم رانش مناسب جهت توسعه محیط زیست دریایی پایدار
- بررسی علل ضعف در ساخت موتور با وجود مجموعه های فراوان طراحی موتور و همچنین معضلات بهره برداری موتور
- نحوه بهرهبرداری مناسب از نتایج همایش در صنعت
دفعات مشاهده: 804 بار | دفعات چاپ: 80 بار | دفعات ارسال به دیگران: 0 بار |
0 نظر